زندگی عاشقانه به سبک شهدا

کپی مطالب و اشاعه فرهنگ شهدا صدقه جاریه است و آزاد با ذکر صلوات

زندگی عاشقانه به سبک شهدا

کپی مطالب و اشاعه فرهنگ شهدا صدقه جاریه است و آزاد با ذکر صلوات

شهید مهدی شیخ استرکی شما در عصری زندگی می‌کنید که اسلام خودنمایی کرده و تمام قدرتهای بزرگ دنیا را به زانو در آورده است


نام و نام خانوادگی: مهدی شیخ استرکی

نام پدر: علی اکبر

تاریخ ولادت: 1349/9/26

میزان تحصیلات: اول راهنمایی

شغل: گچ کار

وضعیت تاهل: مجرد

اعزامی از طریق: بسیج

تاریخ شهادت: 1367/3/4

محل شهادت: شلمچه

محل دفن: دارالسلام کاشان

 

 زندگینامه شهید والامقام مهدی شیخ استرکی

شهید مهدی شیخ استرکی در خانوادهای با سابقه مذهبی و فرهنگی و متعهد به اسلام با وضعیت معیشتی در حد متوسط چشم به جهان گشود. او فردی شوخ طبع و خوش اخلاق و به اصول مذهبی پایبند بود و به حد کمال در انجام آنها حساسیت داشت. با توجه به شغل گچکاری اوقات فراغت چندانی نداشت و اگر فراغتی مییافت با ورزش و کتابخوانی میگذراند. نسبت به منافقین و گروههای ضد انقلاب موضع خشم میگرفت و ریشهکن شدن آنها را از خدا میخواست.

از زبان همکلاسی شهید: سال پنجم ابتدایی بودیم در کتاب دینی سورهای از قرآن کریم بود که مهدی در خواندن آن ضعیف بود و نمیتوانست صحیح بخواند یکروز با هم نشستیم و بسیار تمرین کردیم تا کاملا یاد گرفت بعد از اینکه سوره را یاد گرفت در چهرهاش شادی زائد الوصفی دیدم.

شهید شیخ استرکی دوبار به جبهه اعزام شد؛ بار اول به فاو و بار دوم به شلمچه؛ بار آخر که میخواست برود به خانواده توصیه زیادی به صبر و مبارزه با ضد ولایت فقیه داشت. پدر ایشان میگوید: برای بار آخر با هم بودیم، سه بار از من پرسید اگر من شهید شوم چه کار میکنید؟ به او گفتم: تو را به خدا میسپارم و از خدا میخواهم که با پیروزی باز گردی.

وصیتنامه شهید مهدی شیخ استرکی

وصیتنامه اخیر شهید همراه ایشان بوده است؛ از این رو به علت عدم دسترسی به آن، وصیتنامه پیشین او را میآوریم.

بسم رب الشهداء والصالحین

((یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ فَانْفِرُوا ثُباتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمیعاً)) (نساء:71)

ای اهل ایمان! سلاح جنگ برگیرید و آنگاه دسته دسته با هم به یک بار متفق برای جهاد بیرون بروید.

با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی این فرزند راستین و برحق امام حسین(ع) و نائب امام عصر و با سلام به شهدای اسلام از آدم تا خاتم و از خاتم تا حسین(ع) تا شهدای کربلای ایران و با درود بیکران به ملت مسلمان و مبارز و همیشه در صحنه.

ای خدای بزرگ و ای قادر متعال تو را شکر و سپاس میگویم از اینکه توفیق شناخت خودت را نصیب این بنده حقیر و ناچیز خود کردی تا موفق شوم به ندای هل من ناصر حسین زمان لبیک گفته و به یاری دین تو بشتابم. ای خدای متعال از تو میخواهم به من آن قدرتی را عطا کنی که فقط تو را به خاطر شایستگی عبادت کنم نه به خاطر ترس از جهنمت و یا به خاطر نعمتهای بهشت. به من آن توفیقی را عطا کن که فقط برای تو جهاد کنم و دفاع از تو.

از تو میخواهم که یک لحظه مرا به خودم وا مگذاری که در همین یک لحظه ممکن است از راه تو منحرف و از صف بندگان خالصت خارج شوم.

برادران و خواهران! قدر اسلام را بدانید قدر امام را بدانید. بدانید که شما در عصری قرار گرفتهاید که تاریخ فراموش نخواهد کرد. شما در عصر امام خمینی پرورش یافتهاید. در عصری زندگی میکنید که اسلام خودنمایی کرده و تمام قدرتهای بزرگ دنیا را به زانو در آورده است. ای ملت عزیز ایران از شما تنها یک خواهش دارم؛ امام عزیزمان را دعا کنید و از پدر و مادرم میخواهم که این فرزند حقیر خود را حلال کنید و از خدا طلب آمرزش کرده که زیاد گناه کردهام.

ای برادران و خواهرانم! این برادر کوچکتان را حلال کرده اگر چه خود اعتراف دارم نتوانستم وظیفه الهی خود را در قبال شما انجام دهم. از شما دوستان و آشنایان می‌خواهم که اگر خلافی و ناراحتی از من دیده‌اند مرا حلال کنند که به این کارشان نیاز دارم.

کسانی که به امام حسین(ع) علاقه دارند باید راه او را تقلید کنند (امام خمینی)

ای خوشا مرگی که توأم با شهادت باشد

در دو عالم رو سفیدی و سعادت باشد

چون بود در راه اسلام و بود در راه دین

جان خود دادن بود از بینش و عقل و یقین

راه خون و راه عشق و راه حق و راه راست

جانفشانی در راه معشوق و یار نکوست

آری آری! راه دین راه شرف راه خداست

این بود راه حسین که شافع روز جزاست

... بنما نظر بر خط سرخ کربلا

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 

مهدی شیخ استرکی

1365/6/18

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد