زندگی عاشقانه به سبک شهدا

کپی مطالب و اشاعه فرهنگ شهدا صدقه جاریه است و آزاد با ذکر صلوات

زندگی عاشقانه به سبک شهدا

کپی مطالب و اشاعه فرهنگ شهدا صدقه جاریه است و آزاد با ذکر صلوات

شهید حسین عیوضی این عکس را بزرگش کن تا موقعی که شهید شدم عجله نکنید و گیج نشوید


نام و نام خانوادگی: حسین عیوضی

نام پدر: محمد

میزان تحصیلات: ابتدایی

وضعیت تاهل: مجرد

تاریخ ولادت: 1348/1/13

تاریخ شهادت: 1366/1/15

محل شهادت: میمک/ جنوب کشور

اعزامی از طریق: ارتش

محل دفن: گلزار شهدای راوند

  گوشهای از زندگینامه شهید حسین عیوضی راوندی

حسین دارای اخلاقی نیکو بود و با همه از جمله پدر و مادر با مهربانی برخورد میکرد، او در خانوادهای پرجمعیت به دنیا آمد، و با عمل کارگری کمک خرج خانواده بود. در هیئات مذهبی فعالیت میکرد و روحیه بالایی داشت. پیرو خط امام بود و به بیانات امام با جان دل گوش میداد. و همیشه خانواده را به پیروی از خط امام سفارش میکرد و خواهران خود را توصیه به حجاب میکرد.

دوره آموزشی خدمت مقدس سربازیاش را در تربت حیدریه گذراند و سپس به گیلان غرب اعزام شد و پس از یک سال از سربازیاش به درجه رفیع شهادت نائل گشت. و پیکر او را بعد از 16 روز به دیارش آوردند.

خاطرهای از زبان برادر شهید:

یک روز که میخواست به جبهه برود جهت خداحافظی نزد من آمد؛ یک قطعه عکس به من داد و گفت: این را بزرگش کن تا موقعی که شهید شدم عجله نکنید و گیج نشوید. دو روز مانده به شهادتش با من تماس گرفت و گفت: برو به پدر و مادر و برادران و خواهران بگو که مرا حلال کنند، من فردا صبح به خط مقدم میروم و شهید خواهم شد، گفتم برادر این حرفها را نزن، گفت: من خودم میدانم که در راه اسلام شهید خواهم شد. و از من حلالیت طلبید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد